Vyhledat

Začínala jako brigádnice na recepci, dnes řídí marketing předního autorizovaného dealera

Auto Podbabská je autorizovaný dealer vozů značek ŠKODA a Volkswagen a také servisní místo automobilů značky SEAT. Aby si společnost udržela své silné postavení na trhu mohla nést tato označení, musí vyvíjet řadu aktivit. Jednou z nich je marketing o který se stará Kristýna Bokstefflová z pozice marketingového koordinátora.



Dobrý den, Kristýno, začněme od začátku. Jak dlouho pro společnost pracujete a začínala jste rovnou z pozice marketingového koordiánátora?

Ve společnosti Auto Podbabská pracuji již 8. rokem a k nynější pozici jsem se během let postupně dopracovala. Začínala jsem jako brigádnice na recepci a po ukončení studia jsem přijala nabídku na plný úvazek. Vedle toho jsem se však ještě několik let věnovala i jiným pracovním činnostem, díky kterým jsem získala mnoho zkušeností. Ale soukromého času ubývalo a nakonec jsem si řekla, že se vydám jedním směrem. A to cestou marketingu v pro Auto Podbabská.


Povězte mi, co ve společnosti, která je autorizovaný dealer značky Škoda obnáší vaše práce? Jdete si občas sednou a zavzpomínat na recepci?

Jako marketingový koordinátor zastřešuji veškeré rozpočty a celoroční plánování ATL a BTL aktivit, s cílem oslovit správnou skupinu zákazníků, uvést nový produkt či službu, vybudovat povědomí o naší společnosti, a to ideálně atraktivní formou, a za dodržení CI dle jednotlivých značek automobilky. Kromě řízení aktivit od marketingové strategie, přes raelizaci až po následné analýzy, se věnuji koordinaci zvkalitňování a optimalizaci webových stránek, ale také samovzdělání. Dnes jde vše totiž rychle kupředu a je nutné mít přehled o trhu a sledovat konkurenční prostředí. A co se týká recepce, to už je dnes taková má „srdcová záležitost“. Jelikož jsem na ni právě kdysi začínala, měla jsem k tomu blízko a znala jsem celý chod činností, takže mít recepci na starosti byl takový přirozený krok. Počet zaměstnanců se za tu dobu navýšil, nyní jsou zde čtyři kolegyně, kterým rozpracovávám směny, řeším potřebnou administrativu, a pokud je to potřeba, tak i nábor nových zaměstnanců právě na tuto pozici. Zbylé činnosti jsou řešeny ad hoc.


Můžete nastínit jaké marketingové kanály využíváte a jaká jsou specifika marketingu v oblasti prodeje nových vozů?

Vzhledem k tomu, že prosadit se ve velkém městě plném konkurence, je poměrně obtížné, je nutné si pořádně promyslet, kam a jak finance efektivně rozložit, vytyčit si cíl kampaně, zvolit relevantní cílovou skupinu a snažit se mít individuální nabídku služeb. U velkých kampaní se většinou rozhodnu pro kompletní využití marketingových kanálů. Tím mám na mysli rádia, tištěnou inzerci, online, sociální sítě, rozesílku newsletterů, či využití venkovních ploch, např. pro vystavení vozu, zajímavý event, a nebo vlastní promo videa atp.

V oblasti prodeje vozů, je potřeba brát na vědomí, že to není běžné spotřební zboží. A že nákupní a rozhodovací proces má delšího trvání a je mnoho faktorů, které mohou zákazníka v nákupním chování ovlivnit. Měli bychom k zákazníkovi přistupovat tak, aby se u nás vždy citíl dobře. A musíme hlavně jako zaměstnanci fungovat opravdu všichni a nezapomínat na to, že jsme tým. Mít spokojené zákazníky je tak práce nás všech.


Na co se má člověk připravit, když jde k vám na první pracovní pohovor a jak vlastně vypadá celý náborový proces?

Základem je přijít s dobrou náladou. To samozřejmě nyní celé trochu odlehčuji. Příprava se odvíjí zejména od toho, o jakou pozici má uchazeč zájem. Pokud jde o technické pozice, je převážné nahlíženo na jeho předchozí praxi a zkušenosti v oboru. U pozic s obchodním zaměřením jsou např. zkoušeny jejich komunikační a obchodní dovednosti, kdy musí uchazeč zvládnout ukázkovou situaci, tzv. rolovou hru. Konkrétně jde o to, že uchazeč si „zahraje“ na prodejce a naši kolegové naopak na zájemce o vůz. Proces se opravdu liší od pozice a to má vše svá specifika. Obecně však nahlížíme na osobní přístup uchazeče, jeho vlastnosti a zájem v oblasti automotiv.


Jak je to u vás s kariérním růstem? Jsou pro to specifické podmínky, nebo je to dle individuálních kvalit a pozice o kterou se jedná?

V naší společnosti kariérní růst určitě vítáme a těší nás, když v zaměstnancích vidíme potenciál při možném postupu na jinou, zpravidla vyšší pozici. Jak říkáte, je to dle individuálních kvalit zaměstnance a pokud shledáme, že to bude správný krok pro obě strany, tak proč ne. Ne vždy to však nutně musí znamenat povýšení, ale někdy stačí jen zaměstnance motivovat a dát mu možnost získávat hlubší zkušenosti na své pozici.



Co Vás na vaší práci nejvíc naplňuje?

V dnešní době je marketing velice obsáhlou disciplínou. Naplňuje mě tedy už jen to, že má práce nezapadá do stereotypu, a že v tomto oboru nejsou skoro žádné hranice. A když se objeví nové možnosti a formáty médií, jdu do toho. Také mě těší, když se můžu přiučit něčemu novému a nebo naopak, když mohu své zkušenosti předat své kolegyni.


Kristýno, děkuji Vám že jste si udělala čas a přeji mnoho dalších úsěpchů.

Vůbec není za co. Já děkuji vám a přeji vašim čtenářům z řad uchazečů mnoho sil na zdolávání nových překážek, které je, věřím posunou o kus dále.

drafter magazin logo.png
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

KARIÉRNÍ MAGAZÍN - Příběhy, které píše sám život

© Všechna práva vyhrazena 2019. Drafter Company s.r.o., IČ: 01781014, Veleslavínská 48/39, Praha 6, PSČ 162 00